Cv-ketels draadloos uit te lezen met app van Nefit
Javascript is uitgeschakeld

Cv-ketels draadloos uit te lezen met app van Nefit

Geplaatst: 25-04-2013
Cv-ketels draadloos uit te lezen met app van Nefit

Cv-ketelfabrikant Nefit introduceert een app waarmee installateurs cv-toestellen kunnen uitlezen, testen en instellen via de eigen smartphone of tablet. Met deze Nefit Service Tool II wil de ketelfabrikant uit Deventer installateurs ondersteunen bij onderhoud en service. De app maakt onderhoud aan cv-ketels gebruiksvriendelijker, levert installateurs tijdswinst op en zorgt voor een professionele uitstraling.

De Service Tool bestaat uit een app, geschikt voor Android of iOS, en een speciale key met ingebouwde WiFi module, de Nefit Service Key II. Deze key zorgt voor de communicatie tussen de ketel en de smartphone of tablet. Het apparaatje in broekzakformaat is snel aan te sluiten op ieder type Nefit-toestel met EMS-protocol.

Tijdsbesparing
Met de Nefit Service Tool II kunnen service- en onderhoudsmonteurs snel en eenvoudig de softwaredata van Nefit HR-toestellen uitlezen en diagnoses stellen. De Service Key stuurt de toesteldata naar de app op de smartphone of tablet van de monteur. Het cv-toestel wordt automatisch herkend en de installateur krijgt direct alle informatie op zijn scherm, bijvoorbeeld een grafische weergave van de toesteldata, eventuele foutmeldingen en mogelijke oplossingen. Verder kan de monteur met de app componenten testen en de instellingen van het cv-toestel wijzigen. Dit levert, naast gebruiksgemak, een aanzienlijke tijdsbesparing op bij ieder service- of onderhoudsbezoek.

“Niet iedere monteur kent de betekenis van alle codes van elk type ketel uit zijn hoofd. Laat staan de oplossingen. Met deze tool krijgt hij direct alle benodigde informatie op zijn scherm,” zegt Jan Bosch, manager marketingcommunicatie bij Nefit. “We zijn er trots op dat we de eerste ketelfabrikant zijn die installateurs deze oplossing kan bieden.”

Veilig
De Nefit Service Key II is een onafhankelijk WiFi toegangspunt. Dit betekent dat het signaal rechtstreeks tussen de key en de smartphone of tablet wordt opgebouwd. Er wordt geen gebruik gemaakt van het lokale netwerk of een externe router. De monteur hoeft de klant dus niet te vragen om een WiFi-wachtwoord. Bovendien is op deze manier een veilige en betrouwbare verbinding gegarandeerd.

Stand-alone
De app kan ook stand-alone, zonder WiFi-module, worden gebruikt. De app functioneert dan als digitaal naslagwerk waarin alle foutcodes, oorzaken en oplossingen snel en overzichtelijk worden getoond en waarin de specificaties van alle ketelcomponenten zijn opgenomen. Ook kan de onderhoudsmonteur desgewenst via de app direct de telefonische helpdesk van Nefit oproepen.

De Nefit Service Tool II app werkt op de volgende platformen:

  • Android (vanaf 2.1)
  • iPhone, iPod, iPod touch, iPad (compatibel met iOS 5.1/6)

Overig partnersnieuws

 

Onze partners

  • Sapa by Hydro Building Systems
  • Renson
  • Reynaers Aluminium
  • ROCKWOOL
  • Roval Aluminium
  • Sterk Beton
  • Struyk Verwo Infra
Sluit deze advertentie