Kies voor het A-merk
Javascript is uitgeschakeld

Kies voor het A-merk

Geplaatst: 28-10-2014
Kies voor het A-merk
Beeld: NVTB

Onze klanten willen zorgeloos en comfortabel wonen en werken in mooie woningen en aantrekkelijke gebouwen met toekomstwaarde. Een nieuw gebouw moet anno nu meer dan ooit concurreren met bestaande gebouwen. Architecten en bouwers die bij de tijd zijn kiezen daarom voor kwaliteit, duurzaamheid en schoonheid. Architecten zorgen voor een robuust en functioneel ontwerp, bouwers voor een goed bouwproces en toeleveranciers staan klaar met kwaliteitsprodukten en desgewenst ook advies en logistiek.

Gelukkig laten we de tijd achter ons dat er marge op bouwprojecten werd gehaald door voorgeschreven kwaliteitsprodukten te vervangen door goedkopere B-keus. Goedkoop bleek niet zelden duurkoop doordat de gekozen produkten toch niet voldeden aan de prestaties van het A-merk. Opdrachtgevers van nu accepteren geen B-keus. Bouwers worden afgerekend op prestaties en zijn steeds vaker ook verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud.

De meerprijs van A-kwaliteit is peanuts afgezet tegen de schade die het gevolg kan zijn van B-keuze. Denk dan niet alleen aan fysieke schade aan het gebouw, maar ook reputatieschade van de bouwer, de producent en de architect. Dat willen we niet meer!

Als je bouwt, bouw je goed. Kies je voor kwaliteit, dan kies je voor het A-merk. Op deze website wordt ingezoomd op de toepassing van een aantal kwaliteitsprodukten geleverd door producenten die staan voor hun produkt. A-merken leveren alleen al op deze manier meerwaarde: architecten en bouwers worden met details, voorbeelden en adviezen ondersteund en ontzorgd.

Producenten van een A-merk voor de bouw hebben niet alleen een grote naamsbekendheid en een goede reputatie. Ze zorgen ook voor een goede voorlichting, begeleiding en nazorg. Net als in de supermarkt of in de autoindustrie zijn producenten van A- merken in de bouw toonaangevend in prijs en in kwaliteit.

Producenten van A-merken houden goed contact met zowel de professionals in de bouwwereld alsook met de eindgebruikers en opdrachtgevers. Zo kunnen producten steeds verder worden verbeterd.

We zijn goed op weg naar complete set A-merkproducten voor de bouw van woningen en utiliteitsgebouwen, maar het kan nog wel sneller, gerichter en wat meer bewust. Rockwool, Velux, Isover, VBI en Terca (Wienerberger) zijn de bekendste merken in de bouw, zo bleek uit een onderzoek van USP uit 2012 onder bouwers en architecten.

Twee jaar geleden heeft Velux, een van de producenten met projecten in dit boekwerk, de BouwKennis Marketing jaarprijs 2012 gewonnen. Ook voor de concurrentie is het interessant om te weten waarom de dakramenproducent deze prijs heeft gewonnen. Velux richt zich in haar marketing sterk op de eindgebruiker, de echte klant, in dit geval meestal de particuliere woningbezitter (B2C). Dit resulteert in een grote naamsbekendheid, bijna in een vervanging van het gewone zelfstandige naamwoord door de merknaam, zoals mensen praten over ‘mijn Rolex’ of ‘mijn I-phone’. Het bedrijf vergeet bij dit alles niet dat de dakramen ook geinstalleerd en na jaren ook wel eens een keer vervangen moeten worden en biedt daarom verwerkers trainingen en cursussen aan. De topverwerkers krijgen zelfs prospects, potentiële klanten door van deze producent (B2B). De kans op een tevreden klant neemt op deze wijze sterk toe en leidt via mond-tot-mond reclame weer tot nieuwe vraag. En dat is wat we hard nodig hebben in de bouw!

Merken zijn dragers van emoties. Sommige mensen rijden niet in een auto, maar in een Audi, of nog korter, in een A6. Anderen zweren bij Swatch, snoeven met hun Siematic of adoreren hun Auping. Er is nog een wereld te winnen in de bouw. Niet het dakraam, maar het daglicht, niet de vloer, maar het weldadige wooncomfort van een vloer (die niet alleen draagt, maar ook verwarmd) niet de installatie maar de gadgets, het bedieningsgemak en de service.

De toeleveranciers op deze website zijn trots op hun produkt. Stuk voor stuk gaat het om producenten van A- merken. Altijd benieuwd naar uw mening en ervaring, altijd op zoek naar innovaties die het bouwen makkelijker maken en meerwaarde bieden aan de bewoner. Zo blijven ze toon-aangevend. Ik ben trots op deze fabrikanten. Kies voor kwaliteit!

Peter Fraanje, directeur Nederlands Verbond Toelevering Bouw

Overig partnersnieuws

 

Onze partners

  • Boon Edam Nederland
  • Xella Nederland
  • Bergschenhoek Luchtcomfort
  • Burgerhout
  • BUVA homecare systemen
  • Nelskamp Dakpannen
  • Gebr. Bodegraven
Sluit deze advertentie